ياسمين عز تنصح الزوجات: قوليله أوامرك واقفي له انتباه.. وحطيله بونبوني في جيبه

قدمت الإعلامية المثيرة للجدل ياسمين عز، مجموعة من النصائح إلى السيدات المتزوجات لكيفية التعامل مع أزواجهن 2023 لاحتواء كل طرف الآخر والحفاظ على الأسر من الهدم، يأتي ذلك في ظل وعد تقدم به الإعلامية ياسمين عز لتقديم موضوعات مختلفة في العام الجديد ونصائح أكثر.

نصائح هامة من ياسمين عز

وعبر برنامجها ياسمين عز المُذاع عبر شاشة أم بي سي مصر، أوضحت أنها حاولت العام الجاري أن تقدم معلومات مختلفة وأن تتناول كل ما يهم المجتمع، وهقدم مواضيع جدية في 2023 وبوجه نصيحة للزوجات:” متبقيش زنانة ومتخليش سيرتك أنتى وجوزك على كل لسان أو ليانة، والحاجة اطلبيها مرة واحدة من جوزك.. حافظي على أسرارك واللى بيتك وبينه ميطلعش لمامتك لكن اللي بينك وبين العالم قوليه لجوزك لأنه الفرعون الكبير”.

ياسمين عز تنصح الزوجات: قوليله أوامرك واقفي له انتباه.. وحطيله بونبوني في جيبه
ياسمين عز تنصح الزوجات: قوليله أوامرك واقفي له انتباه.. وحطيله بونبوني في جيبه

قواعد من ذهب من ياسمين عز للسيدات

واستكملت ياسمين عز نصائحها للمتزوجات قائلة له:” إياكي ينادي عليكي ومترديش عليه، أو تكونوا متخانقين وسايباه وداخلة الأوضة ورازعة الباب في وشه هذا تصرف غير مقبول واحرصي بدا ما تلعب في جيب جوزك و تفتيشيه حطي له بونبوناية أو ورقة فيها كلام حلو ويلاش تهربي واقفي له انتباه”.

ونصحت ياسمين السيدات بأمر هام يحسن من العلاقة بينهما قائلة:” تخيلي جوزك تحطي ورقة لجوزك في جيبه كأنها ورقة طلبات ويلاقى مكتوب فيها.. مش محتاجين أي حاجة غير حسك في الدنيا مش متخيلة ايه اللى ممكن يحصل والأدرنالين هيشع في وشه.. مش بعيد يجيلك سوبر ماركت وهو جاى.

ياسمين عز: بلاش تحسسي الراجل انه متراقب

وذكرت:” بلاش الراجل يحس أنه متراقب حسسيه انك واثقه فيه وله مساحة شخصية يتحرك فيها، وضرورة اللعب على أوتار الام وادعي له بدعوة حلوة، لكن لو اتخانقتي وزعق مترديش واسكتي واعملى نفسك على وضع الطيران.. الراجل مفيش اطيب منه”.